28. října 2012

Makrónky

Pěkný den :) 
tak sníh neroztál, právě naopak, večer ještě nasněžilo :) Každopádně, to má takhle zůstat jen do čtvrtka a pak zase bude podzimní počasí.

No a abych se dostala k nadpisu. Jak jsem minule psala, chtěla jsem vyzkoušet makrónky ( nevím přesně jak se to píše, ale já to píšu takhle ). Jelikož jsem dneska vstala hodně brzo, byla jsem na netu a našla jsem si na ně recept. Ještě ráno - v osm hodin - jsem se pustila do kuchtění :D Muselo se to totiž nechat 2 hodiny odležet, tak jsem to chtěla mít udělané dříve. Teď už se mi dopíká poslední pekáč a pak se bude slepovat :) Místo dalšího kecání tady je recept a fotka ;)

Potřeby
- 2 bílky, 100g moučkového cukru, 50g jemně namletých mandlí ( já použila lískové oříšky ), 25g kakaa, 60g cukru krystal/krupice

Postup
- Ušleháme si bílky a pak přidáme cukr krystal. Společně šleháme tak dlouho, dokud směs není tuhá ( když misku nakloníte, tak vám nestéká na kraj ). Do vyšlehané směsi přidáme všechny ostatní suroviny a opatrně zapracujeme. Přendáme si směs do cukrářského sáčku ( já použila obyčejný, protože doma takový nemáme, a jenom ustřihla kousek špičky ). Sáčkem tvoříme kolečka, velikost by měla být trochu větší než je dětský piškot, na pečící papír. Jakmile je plech zaplněný, bouchneme s ním o stůl, aby zmizely špičky a směs se trošku roztekla. Plech necháme volně při pokojové teplotě 2 hodiny odpočinout, aby vršek pěkně zaschnul. Poté dejte do trouby předehřáté na 180°C na 15minut. Z pečícího papíru sundejte až to bude úplně vychladlé! Poté můžete slepit krémem nebo marmeládou.

Tady je pár mých fotek ( je to focené jenom mobilem ). Musím se za tohle pochválit :D jo, samochvála smrdí, ale když mě nikdo nepochválí tak to musím udělat sama.. Dělala jsem to poprvé a sama jsem překvapená jak dobře to dopadlo.















Dělali jste už někdy makrónky? Povedly se vám? 

4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkné fotky a ty makronky vypadají chutně jsou velmi dobře vyfocené ;) a máš tu i recept super! :)

      Vymazat
  2. Makronky mám moc ráda:) určitě je zkusím podle tvého receptu:) vypadají výborně

    OdpovědětVymazat
  3. mňami :D vypadá to výborně ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář a názor. Moc si toho cením :)