18. dubna 2015

Vanilkové muffiny (+ vlastní "náplň")│ recept

Ahoj :)
Dneska mám pro vás článek, který se na blogu ještě nikdy neobjevil, ale doufám, že to není poslední. Pečení mě totiž baví a muffiny/cupcakes obzvláště, jelikož jich je nespočetně mnoho druhů a každý si to může udělat po svém. Konečně jsem k pečení vzala i foťák a jelikož jsem jich dělala tentokrát hodně (4 várky), tak vám ukážu i jak jsem je ozdobila :)


Na cca 25 kusů budete potřebovat:
- 300 g hladké mouky, 200 g cukru (nejlépe se pracuje s moučkovým), 1 a půl kypřícího prášku, 4 vejce, kůra z jednoho citrónu, 170 g másla (Hera), 90 ml mléka, špetka soli, vanilkový extrakt/lusk/cukr -> tuhle položku můžete klidně vynechat a přidat třeba čokoládové lupínky, lentilky, oříšky, ovoce... prostě to, co máte rádi

 


těsto vypadá asi nějak takhle, mělo by být hutné

Postup už je jednoduchý...
V menší misce smícháme mouku a kypřící prášek. Umixujeme vejce s cukrem, a pak přidáváme postupně mléko, máslo (můžete rozpustit v mikrovlnce) a kůru. Tuto směs smícháme s moukou a přidáme ovoce/čokoládu/vanilkový extrakt. Vše dobře promícháme dokud nevznikne hustší hmota (můžete kdyžtak přidat trochu mouky, jestli je těsto řídké). Košíčky plníme do větší poloviny. Pečeme na 175 °C asi 17 minut.

foceno večer pod lampou, proto špatná kvalita, ale chtěla jsem vám je ukázat

cukrová poleva (modrá) a nadrcené Oreo



Recept na krém na muffiny nebo cukrovou polevu (bílá. žlutá, modrá a červená poleva/písmo na muffinech) bych udělala jako zvláštní článek nebo kdyžtak později dopsala, pokud máte zájem :)

Pečete nebo spíše rádi vaříte? Zkoušeli jste někdy upéct muffiny?

6 komentářů:

  1. Já miluju pečení, hrozně mě to baví a ještě víc, když to dělám pro někoho. Hlavně muffiny peču hodně často a v práci se vždycky každý rozplývá nad mýma muffinama :D Cpu do nich všechno, co mě napadne. Největší úspěch měly zatím perníkové, nutellové a oreo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nutellové musí chutnat úžasně! :) díky za tip.

      Vymazat
  2. Vypadají moc pěkně :) Já neumím moc vařit ani péct. :D Naposledy jsem pekla do školy, protože jsme prodávali svačinky a výdělek putoval na Ukrajinu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme to dělali, akorát to šlo na Adru :) muffiny určitě někdy zkus, není to vůbec těžké :)

      Vymazat
  3. Wow,vypadají úžasné :O ty tubičky s tou polevou používáme na zdobení perníčků, vypadají pak zajímavěji než jen obyč bílá poleva :D baví mě spíše vaření než pečení, ale nepecene zakusky (tiramusu) jsou taky moc dobré :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou fajn, akorát mě štve, že jsou trochu tužší... :D tiramisu dělám z piškotů a zakysané smetany + kafe samozřejmě (děláš mi chutě :D).

      Vymazat

Děkuju za každý komentář a názor. Moc si toho cením :)