25. prosince 2013

Štědrý Den - jak u nás probíhá + malá fotka

Hezký první svátek vánoční / Boží hod vánoční :)
Jak jsem slíbila, tak dneska bych vám ráda napsala něco o tom, jak u nás probíhá Štědrý den. Myslím, že neděláme nic super netradičního, ale i tak :)

Většinou chci ráno spát co nejdéle, abych nemusela s ničím pomáhat a jenom se večer pořádně najíst, ovšem to se mi snad ještě nikdy nepovedlo, takže jsem vzhůru tak od osmi ráno a na snídani máme vždycky vánočku a čaj nebo kafe. Pak se začíná dělat bramborový salát (brambory uvařené den předem) a hrachová polévka (hrášek se dá den předem do vody připravit). Dopoledne vždycky zdobíme stromeček - ten jsme měli minulý rok přírodní a letos máme umělý, který trůní v obýváku. Potom se koukáme na pohádky, dodělává se nějaké nepečené cukroví a odpoledne na Štědrý den nebo den před/po chodíme na hřbitov.

Kolem páté nebo šesté hodiny večer, kdy je už venku pořádná tma, se jde večeřet. Pamatuju, že nám naši říkali, že půjdeme večeřet až výjde první hvězda, takže jsme ji vždycky vyhlíželi (byli jsme hodně hladoví, jelikož jsme se snažili celý den nejíst). Po večeři, na kterou máme jako každý rok hrachovou polévku a bramborový salát s obalovanou rybou (pangasius, filety atp.), jde taťka za dveře obýváku a zazvoní na zvonek což znamená jen jedno Ježíšek přišel! Pak se všichni přesuneme do obýváku, rozdáváme si dárky, jíme cukroví a později přijedou sestry (+ drahé polovičky a Barborka).


- Letos nebylo moc dárků, ale taťka ještě před Vánoci koupil auto, brácha počítač takže na dárečky moc peněz nezbylo a přece jenom to není jen o dárcích že?! Jsem ráda, že ségru napadlo mi koupit diář a tak jsem dostala tento od Yves Rocher i s propiskou + sprcháč Yves Rocher.
- Sama jsem si vybrala štětec od ELFu (původně měl být jiný). Tento je na pudr, ale je fakt maličký. I mamka, která se nemaluje se mě ptala jestli to není na oči než na tváře a obličej.


Pak jsem dostala lak na nehty, klasicky ponožky a spodní prádlo, pokud znáte bundu "křivák" tak mám takovou mikinu a další věci... Tyhle dva dárky + chlupaté ponožky (bez kterých už neusnu) mi udělaly největší radost :)

Pochlubte se, co jste od Ježíška dostali vy? Máte na Štědrý den nějakou tradici?

5 komentářů:

  1. Štětec už z fotky vypadá takový drobný:)
    já tento rok nechtěla nic velkého, ale za to věci, které opravdu využiji:) Pro mě jako takovou největší radostí byl epilátor a jsem ráda, že si naši všimli toho jak nadávám když se musím jít normálně holit:D a pak oblečení, kosmetika a takové ty drobnosti:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Epilátor by se mi taky hodil :) ale asi bych se bála ho používat, jinak bych ho uvítala :D Nebo nějaký vynález, jak odstranit chloupky snadno (nejlépe ne moc draze) na hoodně dlouho.

      Vymazat
  2. My děláme salát den předem a večeříme knedlíčkovou polévku s domácími nudlemi, kapra a nebo řízek se salátem :)

    Jinak jsem dostala dvě kabelky, povlečení, deku, hodinky, nějakou bižuterii a pak hlavně kosmetiku :)

    OdpovědětVymazat
  3. ako vidieť že každá rodina ma ná Vianoce iné zvyky:) ...u nás to je napríklad tak,že ráno vstaneme pozeráme telku,pripravíme ešte pár koláčov a iných vecí o takej 5tej začneme chystať stol a o takej 6tej začíname večerať..najprv zjeme oblátku s medom,potom kapustnicu,ktorú u nás jeme s vianočkou a po kapustnici jeme zemiakový šalát s mäsom :) keď sa všetci najeme ja alebo sestra si sadneme pod stromček a čítame mená na darčekoch ...a ten komu darček patrí musí hádať čo má zabalené...keď si rozbalíme všetky darčeky ideme pešo ku babke u nej sa ešte raz najeme a zas si sestra alebo ja sadneme pod stromček a podávame darčeky :) potom pozeráme všetci telku ideme a ideme domov :) a mne tento rok Ježiško doniesol nový mobil,letenku do Anglicka za ocom,remington kefu na vlasy a ešte ma nejaké tie darčeky čakajú u babky..ale na tie si musím počkať kým prídem z Anglicka :/

    Beperfectissimple

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to to máte na Slovensku trochu jinak - s tou štědrovečerní večeří ;)
      Pání, do Anglie bych taky chtěla letět :)

      Vymazat

Děkuju za každý komentář a názor. Moc si toho cením :)