10. srpna 2014

Barvení plátěných bot │ DIY

Nedávno jsem na facebook stránky blogu (Zdeňka23) psala, jestli by jste chtěli vidět jak jsem si barvila svoje plátěné boty... Rozhodla jsem se článek teda napsat a tady je :) 

Boty jsem barvila, jelikož mi po pár týdnech (byly krásně bílé) z nějakého zvláštního důvodu trochu nažloutly a vůbec to nevypadal hezky. Fotky to ale moc nezachytily... Na barvě se to nepsalo, ale raději jsem si na to vzala rukavice k barvení vlasů. Hrnec doporučuju vzít nějaký starší, ale vůbec se nezabarvil a šel krásně umýt.
Nejprve jsem si dala půlku prášku barvy (barva byla na 300 g látky tak jsem dala menší "porci") do vařící vody jak bylo napsané na obalu. Boty jsem barvila v barvě podle návodu - teda nevařila jsem je 20 minut, ale nechala jsem je ve skoro vařící vodě 20 minut. Potom jsem asi 45 minut čekala, než voda zchladla vymáchala je trochu ve vlažné vodě (dokud netekla čistá voda) a dala je venku na sluníčko. Schnuly mi skoro dva dny, než byly fakt úplně suché. Pak stačilo dát na boty znovu tkaničky a bylo hotovo. Výsledek mě dost překvapil - hlavně to, jak výrazná barva je, ale vypadají rozhodně lépe :)


Zkoušeli jste si takhle něco nabarvit nebo batikovat?

9 komentářů:

  1. Ty botky vypadají super :) Moje plátěnky (takové ty růžové s kytičkama, víš ne?) by něco takového tak potřebovaly, ale jelikož jsou vzorované tak se bojím jak by to chytlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak lepší to zkusit (jestli jsou už fakt takové, že to nevypadá hezky :D) než je vyhodit :)

      Vymazat
  2. Batikovali jsme na základce v rámci předmětu, který se jmenoval: "Domácnosti". Bylo to fajn, udělala jsem si tam krásné etno triko ;) Je to opravdu už hodně let, co jsem to dělala :D :D
    Teď plánuju, že příteli obarvím kraťasy. Koupil si je v KIKu a hrozně mu za ten měsíc, co je má, vybledly. Byly tmavě modré a teď jsou takové hodně vyšisované. Problém je v tom, že je na nich bílý potisk a ten by se pravděpodobně obarvil taky, takže jestli ještě jednou začne fňukat, že už nejsou tak hezký, tak jdu pro barvu a hrnec! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkný :))

    http://nela-prochazkova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Wou ta žlutá barva ty boty krásně probudila :O

    OdpovědětVymazat
  5. Joo! Ta barva je fantastická! Myslím si že od lepší a zajímavější než bílá!!

    http://http://ladydariel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Ta barva je úžasná, moc dobrý výsledek! franckovaveronika.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj nominovala jsem tě do Liebster Award a byla bych moc ráda, kdyby sis našla chvilku a tento TAG vyplnila. Pokud se ti nebude chtít nevadí a omlouvám se za obtěžování :)
    Měj se hezky

    http://world-of-creation.blogspot.cz/2014/08/liebster-award-tag.html

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají skvěle! Moc krásná barva :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář a názor. Moc si toho cením :)