20. prosince 2014

Výlet do Vídně

Hezký víkend všem :)

Jak jsem v jednom z dřívějších článků naznačovala, ve čtvrtek jsem byla (ze školy) na výlet do Vídně. Nejvíce jsem se těšila na vánoční trhy a že tam budou mít obchody, které u nás nejsou... Článek je trochu delší, tak snad se vám bude líbit :)

Tohle je foceno někde u hranic Rakouska, kde jsme zastavovali na "chce se nám čůrat" zastávku (a taky byli lidi závislí na facebooku rádi, že tam byla wifi zadarmo). Netuším co tohle vlastně bylo (Excalibour City), ale vevnitř byla restaurace a možná byl někde boční vchod do hradu. I na lampách okolo byli malí draci a u příjezdové cesty na každé straně obrovský kůň s rytířem.


Další zastávka byla už ve Vídni samotné, kde jsme se šli nejdříve kouknout na tenhle zvláštní dům - vila Hundertwasser - i sloupy okolo byly pomalované a průvodce nám říkal, že autor nepoužil nikde přesně rovnou čáru a pronájem těhle bytů je hodně drahý.


Po krátkém rozchodu a pár historických budovách jsme jeli k radnici (Rathaus) před kterou bylo několik desítek malých stánků s punči, hrnečky, vánočními ozdobami, mega koblížky a kremrolemi, čaji, svíčkami, perníčky a bonbóny ... Jsem ráda, že nám vyšel čas a když jsme měli rozchod, moc lidí tam ještě nebylo, ale po asi 2 hodinách se uličky mezi stánky dost zaplnily. Čtyři stromy v parku u radnice byly zajímavě ozdobené (ale fakt, jak to tam věšeli? :D) jeden srdíčky, další kytarami, muffiny a poslední byly lampičky/svícny. I když jsme trhy neviděli ve tmě, tak už ve 3 hodiny všude svítily světýlka a stromečky.


Kolem třetí hodiny jsme vyrazili pěšky do centra Vídně, kde byla kupa obchodů a nejvíce mě zaujal roh s obchody jako: Dolce & Gabbana, Gucci, Dior, Giorgo Armani (jo na ně jsem se jenom koukala). Bylo tam ale i hodně známých obchodů jako i u nás: Mont Blanc, DM, Douglas, Reserved... A i Forever 21 a Lush! Všude byly opět zavěšené obrovské konstrukce se světýlky, které svítily i ve dne. No a jako poslední jsme viděli Dóm Svatého Štěpána (Stephansdom), který byl ale z hodně stran zakrytý nějakými plachtami... Pod ním bylo taky pár stánků a nesměl chybět i stromeček.


Viděli jsme i další zajímavé věci, ale to by byl článek už moc dlouhý :) Na konec takové upozornění (ségra mi teda pak řekla, že to tak je všude, jenom u nás v ČR ne) - bylo tam hodně občanů tmavší pleti (prostě romové) a paní nám tam vnucovaly pořád růže. Nebrat ani za nic! Potom vás budou nahánět aby jste jim dali peníze kdo ví na co. Byly celkem neodbytné a růže nám pokládali na ruce a pak chtěli peníze, ale i česky mi rozuměli, že nic nechci (vždycky se naštvala a s brbláním odešla pryč - pak jsme ale někde potkali zase jinou...).

Příští rok plánuju jet určitě znovu, cesta byla sice dlouhá (5 a půl hodiny autobusem s asi 3 mi zastávkami), ale pokud vyjde počasí tak je to krásné. Na závěr přidávám krátké video - nejvíce mě zaujaly mega obrovské koblížky, které se tam hodně prodávaly.


Navštívili jste někdy vánoční trhy ve Vídni? Co máte na trzích nejraději?

2 komentáře:

  1. že jsem tam nejela XD moc pěkné fotky a tu restauraci znám, vždycky tam stavíme, když jedeme někam na dovču :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nákupní centrum na Hatích miluju! :))))

    www.gabrielaschejbalova.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář a názor. Moc si toho cením :)